יום שני, 19 במרץ 2012

שניים סינים עם כינור גדול

אתחיל את הפוסט הזה בתודה גדולה לאחותי הקטנה שעברה להונג-קונג לפני שנתיים.
בזכותך ובזכות ה"נדנודים" החוזרים ונשנים שלך שנבוא לבקר, התרחש הטיול המדהים הזה שעשינו בחודש האחרון, אביר נעורי ואנוכי, להונג-קונג וסין. 
אני גרה בשלושים השנים האחרונות בלוטם. פעם קיבוצון והיום ישובון של בערך 120 משפחות (וזה אחרי ההרחבה...) וגדלתי בעיירה קטנה באנגליה. והונג קונג. הונג קונג זה HONG KONG!!!! השוק וההלם היו בהתאם.


התחושה בהתחלה היא של - אמא'לה, מה קורה כאן? כמויות אדירות של אנשים (בלוטם אפשר ללכת יום שלם וחוץ מאת החתולים שבורחים ממיכלי האשפה אתה לא פוגש אף אחד. לא שיש לאן ללכת יום שלם...) שלטי ניאון בכל פינה, גורדי שחקים. בקיצור, אחרי הפאניקה הראשונה, לקחנו נשימה עמוקה והחלטנו שאנחנו זורמים. עם הזרם. לפעמים איבדנו את הזרם. אבל אחרי זמן קצר תחושת ה ג'י.פי.אס.לס (gpsless) הלכה והתמתנה.
הונג-קונג, או "הונקרס" (Honkers) כפי שהמקומיים קוראים לה (רואים, כבר רכשנו סלנג מקומי...) היא תערובת מרגשת של עיצוב ישן וחדש, יחד עם שוקי רחוב אותנטיים, מקדשים וגנים מטופחים ומדהימים ביופים.





שימו לב, מאחורי המפל שוכנת לה בשקט מסעדה קטנה ומופלאה
 ומכיוון שכבר הכרנו כל רחוב וסמטה (?) החלטנו לקפוץ לסין. כן, קפיצה קטנה במטוס לגולין (Guilin). מקום מדהים (כמה פעמים אפשר להגיד מדהים בפוסט אחד???) עם נוף עוצר נשימה (הנה, מצאתי חלופה למדהים...) גבעות ירוקות ותחבורה שקטה. כן. תחבורה שקטה. כלי התחבורה הכי פופולרי שם הוא טוסטוס חשמלי. והתחושה היא שאתה נמצא בסרט אילם. המון אנשים, המון טוסטוסים   ו ש ק ט!!!






טוב, תיירים או לא. אז לקחנו שיט במורד הנהר Li ל Yangsho, טיילנו קצת בכפרים, ניסינו להכיר קצת את המקומיים המאד נחמדים וידידותיים ולהתערות ביניהם, מה שלא כל כך הלך, כי היינו כל כך יוצאי דופן שכולם הגיעו לראות את ה"מוזרים" האלה שהגיעו לכפר.
קישוטי השנה הסינית החדשה - שנת הדרקון 2012

הצטרפנו לטיול נהדר ומרתק לשדות האורז הענקיים של Pinan ובדרך עברנו בכפר Yao שבו גרות נשות השיער הארוך. הנשים האלה לא מסתפרות ולו פעם אחת בחייהן, ושערן אסוף סביב ראשן כמו כתר.



ואז חזרנו להונקרס, לבלות קצת זמן איכות עם The Tjongs (משפחתה של אחותי היקרה) וקצת קניות של הרגע האחרון (שאי אפשר בלעדיהן).










זהו. ועכשיו אני כאן בחזרה, עם כוחות מחודשים, אנרגיה חיובית ומוכנה לקבל את כל הנפלאות שיש לשנת הדרקון 2012 להציע.
הסטודיו המשודרג שלי פתוח באופן רשמי - וההזמנה היא מאד לא רשמית. פשוט תרימו טלפון, ותגידו שאתם באים.
טיולי הוינטאג' תופסים תאוצה והתפוסה כמעט מלאה - שני מקומות אחרונים בטיול של 4-11 במאי
ויש עוד הרבה הפתעות בדרך
וזה בדיוק מה שאני אוהבת. הפתעות.




אל תשכחו לבקר בחנות שלי במרמלדה

להתראות ואביב נהדר שיהיה לנו
היילי



וינטאג' הונג-קונגי


4 תגובות:

  1. מקסים!!!
    מחכה כבר לנסיעה שלנו באפריל.

    השבמחק
  2. היי היילי
    יש תאריכים לטיול וינטאג' בקיץ?

    השבמחק
  3. נהניתי לקרוא את הבלוג ולצפות בתמונות המרהיבות מהונג קונג. חולמת על טיול שווקים במדינה האהובה עלי - אנגליה ומקווה שתחזית מזג אוויר בקיץ תהיה לטובתי, אם אסע לכל הכפרים המקסימים והקטנים.

    השבמחק
  4. יש טיולים באפריל, מאי וספטמבר. כדאי להסתכל בלשונית המידע. כרגע לא מתוכננים טיולים ליוני, יולי אוגוסט.

    השבמחק